Latem chętnie sięgamy po orzeźwiające przekąski, które nie tylko mają nam smakować, ale też będą odżywcze. Właśnie dlatego w tym czasie w naszej diecie zaczyna pojawiać się coraz więcej świeżych owoców, warzyw i produktów mlecznych. A z połączenia tych kilku składników możemy wyczarować prawdziwe smakołyki.

Z roku na rok zwiększa się nasza świadomość dotycząca wartościowej diety i tego, jak ona na nas wpływa. Wciąż staramy się ulepszać swoje codzienne menu i włączać do niego coraz to nowe smaczne i wartościowe propozycje. Jeśli Ty też chcesz urozmaicić swoje posiłki, zapraszamy do przeczytania artykułu.

Jak komponować letnie przekąski?

Bardzo często problemem nie jest wybór poszczególnych produktów, ale to, jak właściwie je połączyć. Przede wszystkim, warto poznać proste reguły, jak komponować przekąski, które zarówno zaspokoją nasz apetyt, jak i dostarczą wielu cennych składników odżywczych. Oto kilka wskazówek, dotyczących przygotowania przekąsek:

  • powinny być przede wszystkim łatwe do zjedzenia – najlepiej jeśli możemy zabrać je ze sobą i zjeść w podróży lub na spacerze.
  • warto, żeby zawierały produkty z różnych grup żywności – produkty mleczne, owoce, warzywa, orzechy, pestki i zboża. Dzięki temu utrzymamy uczucie sytości na dłużej.
  • zawarte w nich świeże, sezonowe warzywa i owoce dostarczą nam niezbędnych witamin i minerałów.
  • zadbajmy też o kolory i struktury – takie zróżnicowane przekąski są znacznie bardziej apetyczne.

Pyszne przekąski dla dzieci i dorosłych

Znasz już podstawowe zasady tworzenia przekąsek. Teraz czas na konkretne pomysły, które spełnią oczekiwania najbardziej wymagających smakoszy, a przy tym nie będą wymagać zbyt długiego przygotowania. Warto więc postawić na proste i niezbyt czasochłonne przepisy. A przygotujemy z nich np.

Takie małe co nieco idealnie sprawdzi się jako przystawka, drugie śniadanie lub deser, które możemy zjeść w domu lub zabrać ze sobą na wynos. Co więcej, te pomysły są niezwykle prostym sposobem na włączenie do codziennego menu niezbędnej porcji owoców, warzyw i produktów mlecznych których nasz organizm stale potrzebuje.